You are on PERI's international website. Click here to switch to PERI USA. Click here to view all PERI websites.

Stanice metra Capitol Hill

Stanice metra Capitol Hill, Seattle, USA - Systémy bednění a lešení PERI TRIO, VARIO GT 24, Opěrný rám SB, MULTIFLEX, MULTIPROP a PERI UP doplňují obsáhlé řešení projektu.
Stěny a železobetonové nosníky bylo možné vytvářet jedním litím betonu vzhledem k bednicímu vozu PERI složenému ze systému stavebnice VARIOKIT a hydraulického pohonu. To ušetřilo pracovní spáry a náklady na montáž.
Bednicí vůz pro spodní úseky byl vytvořen ze dvou dílů, aby mohla být jeho vrchní polovina využita i v následujících úrovních – bez nákladných montážních prací.
Stanice metra Capitol Hill, Seattle, USA - Bednicí vůz pro spodní úseky byl vytvořen ze dvou dílů, aby mohla být jeho vrchní polovina využita i v následujících úrovních – bez nákladných montážních prací.

Informace o projektu

Místo stavby: Seattle, Spojené státy

  • rozšíření sítě městské dráhy (Light Rail) v Seattle o 5 km a 2 nové stanice
  • 100 m dlouhá stanice Capitol Hill v hloubce 18 m
  • příčné vyztužení podzemní stavby prostřednictvím ocelových trubek ve dvou úrovních

Požadavky

  • jednostranně vyráběné stěny tunelu
  • realizace masivních, až 1,70 m silných okrajových trámů a stropní desky tunelu s tloušťkou 1,20 m
  • dodržení časového harmonogramu a plánovaných nákladů
  • montáž a odlévání vyztužujících ocelových trubek s průměrem 1,00 m a 1,50 m

Zákazník

Turner Construction, Seattle, USA

Výhody pro zákazníka

  • méně pracovních spár a nižší náklady za montáž díky monolitické výrobě stěn a železobetonových trámů
  • značná úspora času a nákladů při optimalizované metodě výstavby a použití pronajímatelných rychle dostupných systémových konstrukčních dílů
Kevin Whalen, stavbyvedoucí
Kevin Whalen
stavbyvedoucí

S naším společně koncipovaným řešením bednicího vozu bylo možné dodržet termíny i plánované náklady. Zároveň byla zvýšena bezpečnost pro tým na stavbě a snížena pracnost oproti běžnému bednění. Možnost betonáže stěn a stropu s jednou pracovní spárou v jednom záběru zvýšila pracovní výkony a dovolovala provádění dalších úkonů ve spodních úsecích.

Řešení PERI

  • řešení bednicího vozu podle požadavků stavby na základě stavebnice pro inženýrské stavby VARIOKIT pro příčné vyztužení jednostranně betonovaných stěn a podpěrného systému okrajových trámů
  • konstrukce ze dvou částí pro různé výšky bednění
  • bednicí vůz obsluhován hydraulicky a pojíždějící podélně na okrajových trámech
  • dočasné podepření okrajových trámů vysokopevnostními podpěrami HD 200
  • obsáhlé řešení projektu s bedněním a lešením z portfolia výrobků PERI