You are on PERI's international website. Click here to switch to PERI USA. Click here to view all PERI websites.

Tunel na dálnici A10, Zederhaus, Rakousko

Informace o projektu

Místo stavby: Zederhaus, Rakousko

Ve špičkách jezdí po dálnici A10 denně kolem 40 000 vozidel. Obsáhlý návrh opatření uleví obci Zederhaus. Paralelně k probíhajícímu provozu bude trasa dálnice částečně přesunuta a povede skrz 1,5 km dlouhý tunel. Za necelé 4 roky se dalo do pohybu 405 000 m3 zeminy a bylo zde uloženo 140 000 m3 betonu a 7 300 t stavební oceli.

  • 1 545 metrů dlouhý tunel

Požadavky

  • hrubá stavba s dobou výstavby pouhých 18 měsíců
  • celkem 125 betonářských záběrů s pravidelnou délkou taktu 12,50 m
  • nouzové a revizní výklenky ve vzdálenosti každých 100 m
  • měnící se boční sklony a osové poloměry

Zákazník

Felbermayr Bau GmbH & Co. KG, Wels

Výhody pro zákazníka

  • kompletní řešení PERI ze standardních systémových konstrukčních dílů zajistilo plynulý postup výstavby
  • především hydraulické zařízení pro zdvihání a spouštění bednicího vozu ušetřilo čas výstavby
  • díky předem připraveným sestavám bednění v montážním závodě PERI se ušetřily náklady na montáž na stavbě a pomohla se urychlit příprava pro nasazení před zahájením výstavby
  • další úspora času i nákladů byla možná díky tomu, že byl běžný bednicí vůz VARIOKIT nasazen i pro rozšíření 70 m dlouhých zálivů pro nouzové zastavení uprostřed tunelu 
Rene Glanzer
hlavní mistr

Od prvního dne fungovalo vše přesně podle plánu. Řešení s bednicím vozem PERI bylo promyšlené a po celou dobu výstavby jsme měli při různých úlohách stále skvělou podporu. Všechno mělo hlavu a patu.

Řešení PERI

  • zhotovení zdvojeného tubusu s klenbovým průřezem probíhalo hloubenou metodou s pomocí stavebnice pro inženýrské stavby VARIOKIT
  • hydraulické zařízení pro zdvihání a spouštění bednicího vozu a pro sklopení stěnových panelů
  • předem na míru připravené sestavy bednění v montážním závodě v PERI
  • přemísťování vnějšího bednění ve velkých sestavách pomocí jeřábu