You are on PERI's international website. Click here to switch to PERI USA. Click here to view all PERI websites.

Nádraží „Porta del Sud“

Informace o projektu

Místo stavby: Neapol Afragola, Itálie

  • architektka: Zaha Hadid
  • doba výstavby: červen 2015 – červen 2017
  • uvedení do provozu: 11. 6. 2017
  • vysokorychlostní nádraží v Afragole je dopravním uzlem na trase Řím – Neapol – Salerno, navrženo jako most vznášející se ve výšce 30 m nad tratí
  • futuristicky vytvarovaná stavba s oblouky ve tvaru S, zakřivenými stěnami a sbíhajícími se halami a cestami
  • architektura symbolizuje proudění cestujících

Požadavky

  • neobvyklá architektura se zakřivenými tvary
  • nejvyšší požadavky na pohledový beton a definovaný modul spár a spínání na ploše stěn o velikosti 16 500 m2
  • složitý tvar konstrukce nástupišť se 44 nakloněnými železobetonovými sloupy ve tvaru Y
  • celková koncepce bezpečnosti pro bednicí a lešenářské práce

Zákazník

Astaldi S.p.a. (Generální dodavatel)

Výhody pro zákazníka

  • hospodárné a vhodné celkové řešení od jednoho dodavatele
  • dosažení požadovaného povrchu betonu
  • spolehlivá podpora při plánování potřeb materiálu a nákladů prostřednictvím úzké spolupráce s firmou PERI v průběhu celého projektu
  • rychlé, jednoduché montáže přímo na stavbě díky cca 1 100 montážním výkresům PERI
  • efektivní realizace a optimalizované množství zásob materiálu díky trvalému technickému poradenství a administrativní podpoře ze strany projektového manažera PERI přímo na místě
  • snadné montáže přímo na stavbě a rychlé obedňování a odbedňování ocelových forem nosných pilířů ve tvaru Y
  • bezpečné pracovní lešení a přístupy v jakékoliv výšce a pracovním úseku, rychlá a bezpečná montáž lešení PERI
Ing. Roberto Giovannini, stavbyvedoucí, Astaldi S.p.a.
Ing. Roberto Giovannini
Stavbyvedoucí

Výstavba nádraží v Afragole podle Zahy Hadid nebyla snadná – museli jsme sloučit nadčasovou architekturu s použitým materiálem, betonem. Dá se říci, že stavba mohla být úspěšně provedena především díky spolupráci mezi Astaldi a PERI!

Řešení PERI

  • kompletní řešení jako kombinace standardních systémových dílů a na míru zhotovených sestav bednění a lešení pro realizaci zakřivených tvarů
  • podpora ve fázi přípravy prací před zahájením projektu a během výstavby vytvořením a předáním 200 detailních výkresů
  • odborná pomoc projektového manažera firmy PERI po celou dobu stavby
  • nosníkové stěnové bednění VARIO GT 24 pro obednění zakřivených stěn a vysoká zatížení, navržené pro docílení požadované kvality pohledového betonu a modulu spár a spínání
  • použití trojrozměrných polystyrenových dílů pro tvarování složitých zakřivení
  • podpora při výběru, plánování a dodání vhodných překližek (celkem 30 000 m²) různých tlouštěk a rozměrů, včetně velkoformátových překližek FinPly Maxi s rozměry 7 500 mm x 2 700 mm
  • návrh a výroba speciálních ocelových forem dle požadavku projektu pro nosné sloupy ve tvaru Y pod oběma nástupišti
  • koncepce pro splnění požadované bezpečnosti na stavbě