You are on PERI's international website. Click here to switch to PERI USA. Click here to view all PERI websites.

Pracovní lešení pro kontrolní stanoviště airbusu A350 XWB

Informace o projektu

Místo stavby: Erding, Německo

  • zkoušky nového velkoprostorového airbusu A350 XWB ve speciální hale
  • návrh lešení pro přípravu zkoušek, průběžná měření a kontrolní činnosti
  • nákladné zkoušky pevnosti trupu a křídel za provozu simulacemi 86 400 vzletů (odpovídá trojnásobné předpokládané životnosti) za 2-3 roky
  • dva různé testy stability: EF-2 test (střední část trupu včetně středních formovacích rámů křídel a obou křídel letounu) a EW test (zatížení křídel až do analytického mezního zatížení)

Požadavky

  • pracovní lešení pro neomezený přístup k testovaným částem
  • vytvoření plošin v různých úrovních ve výšce mezi 7,00 m a 10,50 m
  • lešení okolo nosné ocelové konstrukce a 88 nakloněných hydraulických válců
  • provozní zatížení 2.5 kN/m²

Zákazník

Zadavatel: IABG Industrieanlagen-Betriebsgesellschaft mbH, Ottobrunn

Montáž lešení: Kerscher Gerüstbau, Atting/Rinkam

Výhody pro zákazníka

  • optimální přizpůsobení pracovních úrovní na trupu a křídlech - při zohledění ocelových a hydraulických konstrukcí a ponechání volných komunikací
  • systémové díly pro vytvoření konstrukce z lešení s modulem po 25 cm - bez nákladných montáží s trubkami a spojkami
  • snížená plošná hmotnost
  • kombinace systémů PERI UP a VARIOKIT
Michael Stodt, vedoucí oddělení strukturálních zkoušek letadel IBAG
Michael Stodt
vedoucí oddělení strukturálních zkoušek letadel IBAG

Receptem na úspěch je modularita a flexibilita systému lešení PERI UP - stejně jako možnost kombinace s dalšími systémy PERI. Také vedení projektu prováděné techniky PERI bylo profesionální a velmi pozitivní. 

Řešení PERI

  • návrh lešení ve 3D s pomocí programu PERI CAD odhalil problematická místa a předem je minimalizoval
  • základní modul lešení: 2.00 m x 1.50 m
  • detailní a včasné odsouhlasení koncepce lešení s uživatelem a firmou provádějící montáž lešení
  • konstrukce přemostění křídel letounu ze systému VARIOKIT
  • vestavěná schodiště s šířkou schodišťových ramen 1 m