Odborné znalosti
Nabízíme
Přehled
Důležité dokumenty o společnosti, technické informace k jednotlivým systémům a prvkům PERI
více
Hledat výsledky pro (Žádné výsledky pro )
You are on PERI's international website. Click here to switch to PERI USA. Click here to view all PERI websites.
Zásada pro dnešní dopravu je dostat se v co nejkratší době spolehlivě, bezpečně a bez poruch z bodu A do bodu B. Toto platí jak na venkově, tak i v dopravně přetížených městech a metropolitních regionech. Největší požadavky v dopravě jsou zaměřeny především na dálkové komunikace spojující mezinárodní ekonomické oblasti.
Tunelové stavby a mosty jsou jednou z nejdůležitějších částí dopravní infrastruktury. Pomáhají s převáděním komunikací přes hory a vodní toky, zkracují vzdálenosti, eliminují zajížďky, vyrovnávají výškové rozdíly, odstraňují křižovatky a jiné dopravní uzly. Dopravní tunely zároveň chrání člověka a přírodu před hlukem a škodlivými emisemi..
Paralelně k vývoji v tunelové výstavbě se na všech úrovních plánování a provádění staveb usadili specialisté, kteří umožňují se stavebními metodami otestovanými v praxi a propojenými informační a organizační strukturou úspěšné provádění těchto velkých projektů.
Projektový tým pro tunelovou výstavbu se obvykle skládá z geologů, geodetů, specialistů na zakládání staveb, silniční stavitelství, organizační techniku a betony, stejně jako plánovačů bezpečnosti dopravy a provozu. Již tento výčet zprostředkuje první dojem o velké obtižnosti těchto stavebních záměrů. V tomto spolku specialistů si také společnost PERI udělala na celém světě se svými systémy bednění a lešení dobré jméno jako spolehlivý partner. A to napříč všemi projektovými fázemi od plánování až po dokončení celého projektu.
Byl to stavební materiál beton, který umožnil vytvořit základní definici pro systematické stavební metody. A v návaznosti rychle se rozvíjející metodika pro využívání standardních systémů i u těchto stavebních záměrů při plánování, koncipování a realizaci podle zásady ekonomických zákonů.
V průběhu tohoto vývoje nastal značný obrat v hierarchii. Dříve bylo bednění a lešení nakupováno jako libovolná, potřebná pomůcka v procesu výroby. Nyní po vytvoření systémových bednění se stávají stále častěji výrobním a organizačním nástrojem. Právě úzce propojená souhra těchto univerzálních systémů garantuje úspěch každé tunelové stavby.
Hlavními kritérii pro výběr stavební metody a tvaru nosné konstrukce je průřez tunelu a jeho délka. K tomu patří zakřivení a sklony tunelu dané projektem stejně jako měnící se rozměry světlé šířky a výšky. Tyto změny standardního průřezu jsou nezbytné pro začlenění parkovacích a nouzových zálivů, únikových a přístupových šachet nebo konstrukcí, které propojují sousední tunelové tubusy nebo vedou na povrch.
Metody výstavby tunelů PERI rozlišují čtyři druhy:
Nezávisle na metodě výstavby jsou podle geologických poměrů a plánovaného využití na výběr různé průřezy nosných konstrukcí.
Jednoduchý obdélníkový tvar nabízí nejhospodárnější stavební postupy. Podle rámcových podmínek mohou nabízet různé výhody také kruhové, vejcovité nebo speciálně vytvarované profily.
Všechna konstrukční řešení tunelů PERI jsou založena na jediném systému – stavebnici pro inženýrské stavby VARIOKIT – bez ohledu na to, jaký stupeň automatizace je při obedňování a odbedňování nebo při posunování tunelových konstrukcí vyžadován. Systémová řešení PERI přitom zahrnují všechny fáze tunelové výstavby od novostaveb přes údržbu a rekonstrukce stávajících tunelů.
Jako u normálních pozemních staveb jsou sloupy, stěny a strop průřezu tunelu vyráběny nezávisle na sobě.
Stěny a stropy jsou betonovány najednou. Výstavba následuje se dvěma staticky nezávislými bednicími vozy, které jsou posunovány odděleně.
Dno a stěny jsou betonovány najednou. Tato metoda je pro svou absolutní těsnost používána převážně v místěch s podzemní vodou.
Dno, stěny a strop jsou betonovány najednou. Z důvodu minimálního počtu spár je spolehlivě dosaženo velké těsnosti celého tunelového průřezu.
Tunel je budován pod zemí. Vylámání kruhového nebo oválného průřezu je prováděno odstřelováním nebo tunelovými razicími stroji.
Výstavba s minimálním omezením provozu. Výkop u této metody stačí jen do výšky spodní hrany stropu tunelu.
Úpravy normálního profilu podmíněné parkovacími a nouzovými zálivy, únikovými a přístupovými chodbami, atd.
Přechodové stavby spojují nadzemní dopravní komunikace s podzemním vedením tras.
Polootevřené tunelové klenby s jednostranným osvětlením nebo osvětlením nad hlavou. Galerie mohou být samostatnými stavbami nebo také delšími přechodovými stavbami.
Stavebně technická opatření pro údržbu, částečnou obnovu nebo přestavbu stávajících tunelových staveb.
Od počátku sledovala firma PERI zvláštní koncepci stavebnice, která chápe dva zdánlivě protichůdné cíle jako jeden celek a v oddělení vývoje výrobků a konstrukčních dílů je technicky spojuje. Na jedné straně se systémy bednění a lešení PERI vyznačují co nejjednodušší montáží a manipulací. Na straně druhé umožňují značně standardizované díly podle specifikace staveb maximální variabilitu.
Funkční a logisticky optimalizovaná koncepce sahá s několika základními díly a neztratnými, pojistnými spojovacími prvky s možností nastavení přes jasnou a logickou montáž systémů bednění a lešení až k digitálním plánovacím a prováděcím prostředkům, které zabezpečují stavebně techcké a logistické postupy projektů.
Stavebnice pro inženýrské stavby VARIOKIT je velmi všestranná. Je jedním z několika systémů na světě, který může být neomezeně použit u tunelových, mostních a inženýrských staveb. Tato hlavní výhoda pro zákazníka je výsledkem vysokého stupně standardizace a kombinovatelnosti systémových dílů, které si zakládají na pouhých třech klíčových prvcích:
Stavebnice pro inženýrské stavby VARIOKIT se tak skládá přibližně z 80 % ze standardních konstrukčních dílů, zbylých 20 % jsou atypické díly upravené podle požadavků stavby. Pronajímatelnost standardních dílů PERI mimo jiné snižuje kvótu vázaného investičního kapitálu. Zákazníci PERI na celém světě mají zároveň spolehlivý přístup k množství technicky a funkčně prověřených, udržovaných, systémových a výrobních dílů. Další významnou ekonomickou výhodou stavebnice pro inženýrské stavby VARIOKIT je schopnost vytvoření pojízdného tunelového vozu, poháněného hydraulicky, který precizně a automaticky provádí do sebe zapadající pracovní záběry.
Všechna výše zmíněná témata jsou podrobněji popsána a názorně ilustrována ve speciálním katalogu PERI “Tunelové bednění”. Četné systémové nákresy poskytují nejen přesné vysvětlení specifických metod výstavby a situací na stavbách, ale také se zaměřují na praktické použití u uvedených tunelových projektů.
Více než 100 stran ze 160stránkového katalogu je věnováno detailní dokumentaci tunelových projektů. Také zde doplňují individuálně zaměřené systémové nákresy a velkoplošné obrázky znázornění specifických situací na stavbách a společně s PERI vytvořených a realizovaných řešení. Pro přiblížení pohledu ze strany specialistů se k technickým požadavkům na bednění vyjadřují také zkušení pracovníci ze staveb a vysvětlují rozhodnutí učiněná v různých situacích.
160 stránek expertních znalostí – kompaktně a jednodušše srozumitelné, s ukázkami z praxe.